fredag 24 augusti 2007

Jo ..jätteglamourös...

Jag känner hur blickarna bränner i ryggen...Kan riktigt höra hur dom ifrågasätter min glamourfaktor...Ja, nästan så dom är besvikna för att jag faktiskt inte ser ut som Gwyneth Paltrow i flygvärdinnefilmen..Inte nästan faktiskt..dom är besvikna...Kan inte klandra dom...Har precis klivit ur bilen och måste promenera en bit hem från parkeringen.. Mina nylonstrumpor är gris skära och har en maska ..som syns...ja man kan ju alltid kalla den för "stairway to heaven"... Min uniform stinker flygplan..Min blus har kaffe, te och läppglans märken...Så även min scarfs (inte sjal..s c a r f s), sminket är liksom uppdelat i små öar i mitt ansikte, håret ligger dock på plats (Tack Elnette..). Men min hållning..Hallå?!! ..Jag ser ut som ett offer..kan knappt hålla axlarna uppe , dom liksom ligger jäms med naveln, värsta puckelryggen.blicken helt tom , halvt öppen mun släpandes på en tung kabinväska... Jo, det är ett glamouröst jobb....jag lovar...men inte idag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är ALLA jätteglamourösa jämt :-) För att tänka på något annat så har jag utmanat dig i min blogg:-)/kram minisork

Anonym sa...

minisork vad har du för blogg? Nyfiken... ;-)