tisdag 1 maj 2007

Tack

-Tack, säjer jag och balanserar tre brickor staplade på varandra , med gamla servetter och papper som stötdämpare emellan dom. Servetter som helt säkert har någon slags kroppsvätska eller kladd. -Tack. Tack för vad liksom? Jag vet inget annat arbete där man tackar så mycket. Dom ringer från crewops och kallar ut en på en Kanaria turn-around (för er som inte flyger så betyder det en tur och retur till Gran Canarias) kl 0430; - Tack. Varför tackar jag? Dom ska tacka mig att jag ens lyckas svara i telefon så dags. Kapten ringer ut till kabinen och säjer att vi blir 20 minuter tidiga. -Tack. Tack för att jag nu måste samla in 100 brickor i superman fart samt latcha och secura ( kommer från engelska ordet "secure")galleyt, samt hinna fräscha till mig innan man ser passagerarna en sista gång. En passagerare ger mig en använd blöja. -Tack..... Ja, då måste jag erkänna att jag får skylla mig själv om jag tackar för det. När man står och säjer hej då vid dörren. -Hej då tack...Tack för att jag fick servera dig, tack för att jag fick plocka undan efter dig. Ja vi tackar nog för allt. Även om man inte väntas tacka, så tackar man. Som en reflex.Som att blinka. Men visst är man tacksam, det är många som vill ha mitt glamourösa arbete så det är bäst att tacka lite till. Annars kanske man blir uppkallad till kontoret och får höra att dom hittat en mer tacksam värdinna, och att man nu kanske kan arbeta som brödvärdinna på ICA. Ni vet en sån som ger en små min brödbitar med smör på.Dom ler och tackar mycket dom med. Så jag ler brett och ser oskyldig och helt naturlig ut när någon ger mig en använd spypåse, innehållande det påsen är till för. - Tack.

6 kommentarer:

Sebastian Thomsen sa...

Mycket underhållande läsning :D

Marina sa...

riktigt bra blogg måste jag få säga :)

Trolley Dolly sa...

Tack :-)

Anonym sa...

Haha så klockrent! Vad är det som skiljer en flygvärdinna från en städerska? Flygvärdinnan tackar för skräpet... ;-)

Jag har slutat säga tack när jag waistar, våga vägra tacka för andras skit! ;-)

Trolley Dolly sa...

waistar- insamla skräp från betalande personer. ;-)

Anonym sa...

Jätterolig blogg får jag säga! Och det där med tackandet, vad gör man inte som servicemänniska inom serviceyrket, det liksom ingår :-)